www.prachtvinkenforum.nl

Forum van de Speciaalclub Australische Prachtvinken & Papegaai Amadines
Het is wo 13 dec 2017, 20:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: rode/roze staart?
BerichtGeplaatst: za 11 feb 2012, 22:39 
lid

hallo jaap en anderen,word het toch eens tijd om de vogels zuiverder te houden.
vorig jaar heb ik allebei de ino vormen gekweekt en ook nog in 1 nest dus meer de witte ino en meer debruinino of beter gezegd de creme ino,de bruinino heb ik jaren geleden al gekweekt alleen wist het toen nog niet.
de vogels met de rodere stuiten vind ik ook wel mooi hoor,probeer ze toch allebei te houden.
ook heb ik vorig jaar creme ino loodbekken gekweekt en al gelijk goed herkenbaar heb nu 1 wildkleur split ino loodbek man keer een wildkleur loodbek pop over om mee verder te kweken.
heb ook al poppen gezien met een vuuurrode staart en stuittekening.
mvg wim

Profiel  

Berichttitel: Re: rode/roze staart?
BerichtGeplaatst: za 18 feb 2012, 12:33 
lid

Ik ben het wel met Wim eens, we moeten volgens mij voorzichtig zijn met bastaard kweek. Het maakt het allemaal niet overzichtelijker. Met name de beginnende kweker kan hierdoor op een verkeerd spoor gezet worden. :shock: MAAR ANDERZIJDS, hoeveel mooie kleurslagen hebben we op die manier al niet kunnen kweken met z'n allen. Kijk alleen al naar de lood en zilverbekjes, de mutanten van de één zijn binnen korte tijd overgezet op de ander. En een serieuze kweker weet dan ook nog eens soortbehoud te raliseren. ;) E doch, waar blijven de 'afwijkers'. :(
Ik ZOU het noooooooit doen, hoewel heb een zilverbek man over en een loodbek pop :roll: Nee ik doe het niet, allebei gewoon wildkleur, heeft dus geen positief effect op de kleur en kweek. Maar nooit is bij mij niet meer nooit. :lol:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]