www.prachtvinkenforum.nl

Forum van de Speciaalclub Australische Prachtvinken & Papegaai Amadines
Het is vr 20 okt 2017, 03:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nog Lonchura kwekers hier?
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2007, 21:36 
lid

Dit is het enige lege forumdeel, dus toch maar eens even wat in de groep gooien.

Wie kweekt er nog met lonchura's?

Ik heb zelf Witborst Rietvinken en Witschedel Nonnen en ik denk er over om als ik wat goeds tegenkom ook weer wat Bruinborst Rietvinken en/of Dwerg Rietvinken aan te schaffen

Profiel  

Berichttitel: Re: Nog Lonchura kwekers hier?
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2007, 20:10 
lid

hoi hans;
heb mij zopas een koppel bruinborstrietvinken aangeschaft, daar deze een nieuwe soort voor mij is weet ik er nog niet veel over, weet wel dat ze laag tegen de grond broeden. Ze zitten al wel samen in een ruime broekooi tegen de grond dus.Afwachten maar

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2007, 21:25 
lid

Ik heb sinds kort zilverbekjes (1-1 donkerbuik, 0-1 bruin en 1-0 wildkleur) en beide koppels zitten op eitjes. Ze wisselden wel van parter, maar mocht ik persé enkel donkerbuiken willen kweken, dan wordt het ander koppel na de lente uitgevangen.

Ihoop straks ook een koppel bruinborstrietvinken op hok te mogen verwelkomen... Vooral van de laatste soort ben ik nog op zoek naar extra informatie en ervaringen...

- Kunnen ze in kolonie gehouden worden? Absoluut geen uiterlijk geslachtsonderscheid?
Winterhard? Hoe klinkt hun zang?
- Eten ze graag eivoer? Hebben ze levend voer nodig? En welke zaden dienen als hoofdbestandeel in het mengsel te vinden zijn?
- En waarom het prijsverschil tussen bruinborst en witborst? En kunnen ze makkelijk onder de meeuwen omdat ze allen van dezelfde familie zijn??

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 01 nov 2007, 15:44 
lid

geslachtsondrscheid is er wel maar je moet goed kijken de man is wat bleker van kleur boven op zijn kop meer kan ik er ook niet over zeggen ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 03 nov 2007, 00:58 
lid

ik heb in augustus een koppel bruinborstrietvinken gekocht (kweek 2007) weet er dus nog weinig van
de verkoper (keurmeester) selecteerde op de zang
en inderdaad de man zingt een heel leuk liedje en de andere hoor je niet
het mannetje maakt ze de hele dag het hof dus ik weet zeker dat het een koppel is
ze zitten voorlopig in een kooi (80x40x40) met de bedoeling ze in april in de voliere te laten

de pop moest de eerste weken niets van het mannetje hebben, ze achtervolgde hem zelfs
en inmiddels zijn ze goed bevriend geraakt
ze schijnen wel winterhard te zijn
buffelotjes lusten ze wel maar meelwormen laten ze links liggen
ze eten bij mij tropisch gemengd voer met wat wildzangzaad er door ook nemen ze graag een bad
het is een grappig stelletje dat graag met het krantenpapier rommelt (nestdrang vermoed ik)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 17 nov 2007, 13:47 
lid

kweek al jaren zilverbekken in het wildkleur,donkerbuik,bruine en donkerbuikbruine en ino,s.
had op mijn eerste tt dit jaar 1keer 93,92 en 8keer 91 2keer 89 niet verkeerd toch

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 18 nov 2007, 00:45 
lid

Hallo Hans en mede Kwekers :lol:

Ik heb afgelopen jaar "een koppel Bruinborst Rietvinken" gekocht, dat dacht ik, jammer dan het waren twee popjes, een collega kweker gebeld met de vraag of hij deze bruinborst rietvinken te koop wist. Ja dat wist hij, die goede man gebeld en ja hoor hij had twee mannan zitten dus nu dan twee koppels aanwezig bij mij.
MIjn mengsel bestaat uit 25 kilo tropen, 6 kilo onkruidzaad en 6 kilo kanarie zaad. dit mengsel krijgen al mijn tropen. De zang is inderdaad heel zacht en de veren in de hals staan rechtop.

Verder heb ik nog een vraag: kan iemand mij helpen aan een man glansekstertje ik heb alleen een popje, ik wil hem eventueel wel ruilen tegen een man bruinrug ekstertje.( voorzien )

Groetjes Gerrit Endeveld

Laatst bijgewerkt door Gerrit Endeveld op vr 25 apr 2008, 12:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 18 nov 2007, 02:03 
lid

Gerrit E schreef:
2,5 kilo gebroken rijst.

gebroken haver neem ik aan?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007, 20:01 
lid

mijn koppel bruinborstrietvinken zijn eieren aan het leggen, elke dag 1 dus zal wel een koppel zijn ga eerste ronde onder de meeuwen leggen en de tweede laten doen, zie nog niet echt of ze bevrucht zijn later meer.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05 dec 2007, 13:37 
lid

Ik kweek al 8 jaar zilverbekken! Maar ben pas de laatste vier jaar werkelijk bezig met stamopbouw! Maar de resultaten zijn al te merken! Elke TT (gewestelijk) hebben men zilverbekken 91 of 90 punten. De maximum score op een gewestelijke TT is 92 punten in België en voor maar 1 vogel. Ik denk dat dit in Nederland anders is?!? Mijn zilverbekken verliezen meestal tegen mijn eigen blauwkopblauwfazantjes!

Ik kweek zilverbekken in de kleuren: Wildkleur, bruin, donkerbuik, Créme ino en vanaf volgend jaar Donkerbuik bruin proberen!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]