www.prachtvinkenforum.nl

Forum van de Speciaalclub Australische Prachtvinken & Papegaai Amadines
Het is zo 25 feb 2018, 03:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Zutphen
BerichtGeplaatst: vr 04 jan 2008, 01:04 
lid

Ik ben vandaag in Zutphen geweest op de bondsshow van de ANBvV, zaten wel aardige vogels tussen, maar ook wel redelijk wat middelmaat, mijn mening.

Toch is deze show wel een bezoekje waard, dus heb je niks te doen, of wil je nog wat vogels bekijken: Hanzehal, Fanny Blankers Koen weg in Zutphen.

Ik heb er wel wat gezien die ik wel zou willen hebben, maar ook wel prijswinnaars die ik voor niks nog niet wil.

Profiel  

Berichttitel: Re: Zutphen
BerichtGeplaatst: vr 04 jan 2008, 02:06 
lid

Wat vielen mij op: een paar mooie roodkop papegaai amadines, maar 1 met bonte veren op de buik en die had dacht ik nog prijs ook. Een stel Forbes met een prijs de ene had 93 en was best wel mooi, de ander 87 en verschrikkelijk in de rui, maar toch 3e worden, knap !?!
Verder een paar mooie forse maar niet super in conditie zijnde Driekleur papegaai amadines die werden verslagen door wat ielere exemplaren die wel topconditie hadden.
Diverse mooie binsen, toppes zelfs, wat leuke bichenows, hele fraaie dorn astrilden, een super mooi getekende Emblema picta man, helemaal aan het eind van de tropen zaten nog 2 hele leuke bruine bichenows, kleine cuba's, een afrikaans baardmannetje, een hele mooie maar wat onrustige Bruinborst Rietvink.
Tegen viel de algemene kwaliteit van de Spitsstaarten, geen mooie kleurdiepte vond ik, wat mat en flets, de Goulds vielen me ook erg tegen, om heel eerlijk te zijn: die waren ronduit slecht, echt veels te smal. Bij de Gordels zaten er maar een paar met een warme kleur, de rest was vrij koud van kleur en die enkele "warmbruine" die er zat had wel wat forser gemogen.
Mutaties Austalische prachtvinken zaten er nauwelijks, paar diamantvink mutanten en wat Gordel mutanten.

Ook leuk: geelband bandvinken, in de eerste stam zaten er met een oranje band en minimaal 1 met een gele band, opvallend.

Ook bij de zilverbekjes mutanten wat bijzondere vogels, opalen en bleekruggen, erg leuke kleurslagen vind ik dat.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 04 jan 2008, 16:55 
lid

Ben vandaag geweest naar Zutphen, vond de bichenows in het bruin wel heel erg fraai, wie weet hoe deze mutatie vererft?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 04 jan 2008, 17:48 
lid

De bruin-mutatie bij de bichenow astrilde vererft geslachtsgebonden recessief.
En inderdaad is het een zeer mooie mutatie.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]